faq

Vragen? Bekijk hier de meest gestelde!

HUREN

Onder het kopje verhuur staan de verschillende categorieën waar je al onze items kunt vinden.
De items die je graag wilt huren kun je aan de winkelwagen toevoegen. Heb je alles gevonden?
Dan kun je de bestelling afronden en vul je de datum in waarop je de items nodig hebt. Rond de bestelling af van de items die je graag wilt huren. De aanvraag komt bij ons binnen en wordt verwerkt. Je krijgt bevestiging als de items voor de door jou geselecteerde datum beschikbaar zijn.

Let op: de prijs voor de gehuurde spullen is standaard voor 1 dag. De dag van afhalen en terugbrengen worden niet meegerekend.

Geen probleem. In dit geval stemmen we af wat jij nog graag wilt toevoegen voor jouw event. We kunnen dan in onderling overleg op zoek gaan naar het items van jouw wens.

Je wilt graag de items langer huren? Dat kan uiteraard. Vergeet niet dat de dag voor en na het event al zijn meegerekend. Heb je het item toch nog een dag langer nodig? Dan is dat mogelijk tegen een meerprijs van 25% per dag. Geef dit bij “Extra Informatie, Bestelnotities” aan, dan zorgen wij dat je de items langer kan huren. In overleg bepalen we dan wat de afhaaldag en afleverdag zal worden.

Om de bestelling volledig te maken moet je akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden. Deze vindt je hier.

Zodra we de bestelling hebben ontvangen gaan wij checken of de items nog beschikbaar zijn voor de aangegeven datum(s). Als de items nog beschikbaar zijn, krijg je een bevestiging van de bestelling met daarbij ook de factuur voor de aanbetaling. Op de factuur staan de betalingsgegevens waarmee je de aanbetaling in orde kunt maken. Mochten hier vragen zijn, kun je ons bereiken via: mail, telefoon.

Is de aanbetaling door ons ontvangen? Dan is de bestelling definitief. Ook hiervan brengen we jou op de hoogte, zodat de voorpret écht kan beginnen.

Helaas kan het voorkomen dat enkele items niet meer beschikbaar zijn op de door jou gekozen datum(s). In dit geval gaan we altijd op zoek naar een passend alternatief. Dit doen we uiteraard in overleg.

Tijdens het bestellen heb je aangegeven op welke datum je de items wilt huren. Dit is de daadwerkelijke dag dat je de items gaat gebruiken. Uiteraard heb je ook de tijd nodig voor het afhalen, opbouwen, afbouwen en terugbrengen van de items. Deze stemmen we in onderling overleg af. Standaard is dit de dag vóór en dag na het gebruik van de items. Andere wensen zijn hierbij uiteraard ook mogelijk.

Nee, we kiezen er bewust voor dat iedereen naar zijn of haar wens bij ons de mogelijkheid heeft onze toffe items te huren. De items kunnen bij ons worden afgehaald.

Het kan altijd gebeuren dat je bestelling wilt aanpassen. We denken in dit geval graag met je mee en kunnen de bestelling nog wijzigen. Dit doen we altijd in onderling overleg.

Ook kan het gebeuren dat je onverhoopt de bestelling moet annuleren. Ook in dit geval kijken we graag samen met jou naar wat de mogelijkheden zijn om de bestelling te annuleren. De standaard is dat je tot 6 weken voor het event de bestelling kunt annuleren.

BETALEN

Als jouw reservering is goedgekeurd, ontvang je van ons de bevestiging hiervan. Bijgevoegd vind je ook de factuur met daarop aangegeven welke items je huurt en tegen welke prijs. Op de factuur staat het bedrag dat je moet aanbetalen aangegeven. Deze mag je overboeken naar het rekeningnummer dat eveneens is vermeld op de factuur.

Na deze aanbetaling die door ons in goede orde is ontvangen, krijg je de definitieve bevestiging van de huur van de items. 6 weken voor het event ontvang je nogmaals een factuur met daarop het restbedrag en de borg. Je kunt de items pas bij ons afhalen als de volledige factuur is voldaan.

Het berekenen van een borg doen we op basis van de volgende redenen;

Een of meerdere items zijn na het huren;

  1. niet compleet op het moment van afleveren.
  2. kapot op het moment van afleveren.
  3. niet schoon op het moment van afleveren. (dit geldt niet voor de uitzonderingen: tafellopers, servetten en tafelrokken)
  4. niet op de juiste wijze terug in de betreffende krat/kist afgeleverd.

We rekenen standaard de volgende bedragen als borg;

Bij een bedrag boven de €1000,- rekenen wij een borg van €400,-.
Bij een bedrag tussen de €400,-  en €1000,- rekenen wij een borg van €250,-.
Bij een bedrag tussen de €100,-  en €400,- rekenen wij een borg van €150,-.
Bij een bedrag onder de €100,- rekenen wij een borg van €50,- .

De borg wordt ingehouden/verrekend als er niet aan de Algemene Voorwaarden wordt voldaan. Deze kun je hier vinden.

Het kan onverhoopt altijd gebeuren dat een item kwijt raakt of kapot gaat. Uiteraard dien je de items in originele staat terug af te leveren, maar mocht dit toch niet het geval zijn dan kunnen wij het uiteraard waarderen als je dit zo spoedig mogelijk aan ons meldt. Zodoende kunnen we afstemmen wat we kunnen regelen. Hou er rekening mee dat in het geval van zoekgeraakte of kapotte items de kosten hiervan in rekening kunnen worden gebracht.

AFHALEN EN AFLEVEREN

Zoals het kopje van deze sectie al aangeeft, is het bij ons alleen mogelijk de items af te halen.

Uiteraard zijn de items door ons schoongemaakt en gereed voor gebruik op het moment dat je ze bij ons komt afhalen.

Afhalen kun je op locatie in Brunssum (Zuid-Limburg). Het tijdstip wordt altijd in onderling overleg bepaald. Uiteraard gaan we er vanuit dat je de spullen op de best mogelijke manier vervoert. Dit geldt voor zowel het afhalen als afleveren van de items. Iedere onzorgvuldigheid die zorgt voor kwijtraken of beschadigingen worden helaas in rekening gebracht.

Let op: De items dienen altijd schoon en netjes afgeleverd te worden. Denk hierbij aan het verwijderen van kaarsenvet, vlekken, decoratielinten en bloemen.

Staat je vraag niet in de FAQ?

Stuur ons dan een berichtje via het contactformulier!